JP Auto AdBlue karbamid, dízel katalizációs adalék, kiöntõvel, 5lit

JP Auto AdBlue karbamid, dízel katalizációs adalék, kiöntõvel, 5lit

1 782 Ft
Megközelítés:
Javasolt útvonal:  

Ajánlataink a termékre

 

JP Auto AdBlue karbamid, dízel katalizációs adalék, kiöntõvel, 5lit

1 782 Ft
+ 1 729 Ft szállítási díj
Raktáron
irány a bolt »
aruhaz.kauffer.hu
Termékleírás
JP Auto AdBlue karbamid, dízel katalizációs adalék, kiöntõvel, 5lit

 

Az AdBlue egy készítmény az SCR (szelektív katalitikus redukció) rendszerrel ellátott haszongépjárművek és autóbuszok egyik károsanyag-komponens, a nitrogén-oxidok kibocsátásának csökkentésére.

A dízelmotorok működésük közben a benzinmotoroknál nagyobb mennyiségű kormot juttatnak a levegõbe, míg a nitrogén-oxid [NOx] kibocsátásuk is jelentõs. Ez utóbbi komponens csökkentésére és a 2009-ben életbe lépõ Euro 5-ös környezetvédelmi normának való megfelelés jegyében vezették be az AdBlue adalékanyagot.

Jelenleg háromféle jelentõsebb technológia áll rendelkezésre a NOx-kibocsátás mérséklésére: EGR (Exhaust Gas Recirculation), LNT/NAC (Lean NOx Trap vagy NOx Adsorber Catalyst) és az ún. urea-SCR, más néven AdBlue, a nemrégiben mobil emissziócsökkentésre kifejlesztett karbamid-oldat.

Az AdBlue megfelelõ hõmérsékleti tartományban, bontatlan csomagolással legfeljebb egy évig tárolható, 32,5% karbamidot tartalmazó, nagy tisztaságú folyadék.

Az SCR technológia lényege, hogy AdBlue vagyis karbamid oldatot fecskendeznek a kipufogógázba mely egy speciális katalizátorba lép be . A rendszernek viszonylag magas hõmérsékletre (min. 250 °C) van szüksége ahhoz, hogy hatékonyan működésbe lépjen és csökkentse a károsanyag-kibocsátást – ezt a városi forgalomban teljesíteni lényegesen nehezebb. Emiatt induláskor a motorvezérlés segítségével a kipufogógáz hõmérsékletét különbözõ megoldásokkal igyekeznek gyorsan emelni, hogy az minél elõbb felfűtse a katalizátort. Az hõ hatására felszabadult ammónia reakcióba lép a kipufogógáz nitrogén-oxidjaival, és nitrogénné, valamint vízzé alakítja át azokat.

Az erõsen korrodáló hatású – amúgy teljesen veszélytelen – urea (vagyis kardbamid) adalék mínusz 11 °C-on fagy meg. Emiatt az urea-tartályból a katalizátorba vezetõ csövek duplafalúak, ami lehetõvé teszi, hogy a hűtõrendszer felfűtse ezeket a csöveket, illetve magát az urea-tartályt, ha az megfagyott.

Egy külön ellenõrzõ egység figyeli a rendszert és biztosítja a kémiai folyamat fennmaradását a katalizátorban. A rendszer működésébõl menet közben a sofõr semmit nem vesz észre, egyedül az AdBlue adalék mennyiségét mutatja egy kijelzõ a műszerfalon. Az AdBlue, akárcsak az üzemanyag, minden kúton kapható, a vezetõknek 8-10 ezer kilométerenként ajánlatos a folyadékot pótolni az erre kialakított tartályba.

A Euro emissziócsökkentési normák elõírják, hogy az AdBlue folyadék szintjének csökkenése estén a vezetõt figyelmeztetni kell. Az SCR-katalizátor integráns része az OBD-monitor rendszernek (On-Board Diagnostics). Teljes kifogyás esetén a rendszer engedélyezi, hogy eljussunk a következõ benzinkútig, azonban a motorteljesítmény részleges elvételével majd a motorindítás blokkolásával biztosítja a normák betartását. Az AdBlue folyadék helyettesítésével (pl vízzel) sem érdemes próbálkozni, mert az emisszió-ellenõrzõ egység ilyen esetben is letiltja a motor indítását.  

Kiszerelés:

5 liter 


Galéria

Vélemények
Kérdezz felelek

Oldalainkon a partnereink által szolgáltatott információk és árak tájékoztató jellegűek, melyek esetlegesen tartalmazhatnak téves információkat. A képek csak tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban. A termékinformációk (kép, leírás vagy ár) előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak. Az esetleges hibákért, elírásokért az Árukereső nem felel.